Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

Τα τσουχτερά διόδια σπρώχνουν τις νταλίκες στο επαρχιακό οδικό δίκτυο

Posted by ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ TΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΑΣ Πέμπτη, Αυγούστου 28, 2014
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgReHD2oMRhcrw9d8O0-cmXFjgqCHGFFhwjKqG5RoerrTbeAvfpEB33_A7nyK_6jUcay_YIwnNzQxaeTPqWGK5WcctlX_cnXvVnhRHD1zvWu1UyYEELfJQrF-oxCc6mngwkouzb4skmWM0m/s1600/%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%B1+%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82+EU.jpg
Με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά τριγυρνάνε οι νταλίκες νυχθημερόν στους ορεινούς όγκους του Καλλιδρόμου και του Κιθαιρώνα προκειμένου να αποφύγουν τα τσουχτερά διόδια που βρίσκονται κατά μήκος της εθνικής οδού Αθηνών Λαμίας. 

Η αύξηση της τιμής των διοδίων οδήγησε εταιρείες μεταφορών και επαγγελματίες οδηγούς να αλλάζουν δρομολόγιο και να επιλέγουν επαρχιακές οδούς και παρακαμπτηρίους, έστω και αν απαιτείται να διανύσουν περισσότερα χιλιόμετρα.

Νταλίκες και φορτηγά από την Τουρκία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Σερβία και φυσικά από την Ελλάδα παίρνουν τα βουνά και διέρχονται μέσα από στενούς και συχνά ακατάλληλους δρόμους για την κίνηση τέτοιων βαρέων οχημάτων. Επιβαρύνεται έτσι σε σημαντικό βαθμό το... επαρχιακό οδικό δίκτυο μεγάλου μέρους της Στερεάς Ελλάδας και συγκεκριμένα των νομών Φθιώτιδας, Φωκίδας, Βοιωτίας και Αττικής.

Πέρα από την υποβάθμιση του περιβάλλοντος των περιοχών μέσω των οποίων διέρχονται τα βαρέα και ρυπογόνα οχήματα, υπάρχουν σοβαρότατοι κίνδυνοι για την ασφάλεια των οδηγών επιβατικών αυτοκινήτων που κινούνται στο επαρχιακό δίκτυο της Στερεάς Ελλάδας, ένα δίκτυο ως επί το πλείστον παλαιό και εντελώς ακατάλληλο για να υποδεχθεί την κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων. Παρόμοιους κινδύνους όμως αντιμετωπίζουν και οι κάτοικοι των χωριών και των κωμοπόλεων που βρίσκονται κατά μήκος του επαρχιακού οδικού δικτύου, όπως η Αμφίκλεια, η Χαιρώνεια, το Θούριο, η Αγία Παρασκευή και ο Αλίαρτος.

Τα βαρέα οχήματα, μετά τη Λαμία, επιλέγουν τον επαρχιακό δρόμο προς Άμφισσα και στη διασταύρωση του Μπράλου στρίβουν αριστερά προς Τιθορέα και Λιβαδιά. Οι οδηγοί στη συνέχεια επιλέγουν την παλαιά εθνική οδό Θηβών – Μάνδρας – Ελευσίνας προκειμένου να προσεγγίσουν τον Πειραιά και την Αθήνα. Αντίστροφα, την ίδια περίπου διαδρομή επιλέγουν οι οδηγοί που κινούνται από την Αθήνα προς τη Λαμία.


Αξίζει να σημειωθεί πως η παρουσία της Τροχαίας είναι ανύπαρκτη και υπάρχει παντελής έλλειψη αστυνόμευσης κατά μήκος του επαρχιακού οδικού δικτύου. Από θαύμα μάλιστα δεν υπήρξαν θύματα, όταν προ ημερών μία νταλίκα παραλίγο να συγκρουστεί με δύο ακινητοποιημένα οχήματα και ένα διερχόμενο τρένο στην ισόπεδη διάβαση της Αμφίκλειας.

ρεπορτάζ: Θωμάς Σίδερης
treno.gr/
  • Blog Archive