Σάββατο, 24 Μαΐου 2014

Θ.ΒΕΝΙΑΜΗΣ: Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΕΙΣΕΛΘΕΙ ΣΕ ΘΕΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΛΛΑ...

Κριτική στην κυβέρνηση ασκεί για ακόμα μία φορά το τελευταίο χρονικό διάστημα ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θόδωρος Βενιάμης, για το επίμαχο θέμα της φορολογίας των εφοπλιστών....
     
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

Κριτική στην κυβέρνηση ασκεί για ακόμα μία φορά το τελευταίο χρονικό διάστημα ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θόδωρος Βενιάμης, για το επίμαχο θέμα της φορολογίας των εφοπλιστών. Σε μήνυμά του, με αφορμή την ετήσια έκθεση της ΕΕΕ, κάνει λόγο για «νομοθετική επιβολή φοροεισπρακτικών μέτρων που αποτελούν συνταγματική εκτροπή» σχολιάζοντας τη μετατροπή από την κυβέρνηση της εθελοντικής εισφοράς των εφοπλιστών σε υποχρεωτική, γεγονός που, όπως τονίζει, κλονίζει το κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτείας και ναυτιλιακού κλάδου.

Ο Θ. Βενιάμης δεν παραλείπει να αναφέρει ότι η Ελλάδα έχει εισέλθει σε θετική πορεία σταθεροποίησης της οικονομίας της, αλλά παρ’ όλα αυτά, όπως τονίζει, η ελληνική ναυτιλία κλήθηκε να αντιμετωπίσει για πρώτη φορά στη νεότερη ιστορία μια σοβαρή κρίση στο σταθερό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της, οι βασικές διατάξεις του οποίου έχουν συνταγματική κατοχύρωση από το 1975, ιδιαιτερότητα που αποδεικνύει τη θεμελιώδη σημασία της ναυτιλίας για τον τόπο, που την καθιστά σταθερή και μη διαπραγματεύσιμη αξία, υπεράνω κυβερνητικών προσανατολισμών.

Και διευκρινίζει: «Παρά την άμεση ανταπόκριση της ναυτιλιακής μας κοινότητας να συνεισφέρει στα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας, που κατέληξε στην επιτυχή ολοκλήρωση και υπογραφή ενός συνυποσχετικού με τον πρωθυπουργό για εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας της για μια τριετία, υπήρξε νομοθετική επιβολή φοροεισπρακτικών μέτρων που αποτελεί συνταγματική εκτροπή. Κάθε κράτος που επιθυμεί να έχει παρουσία στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι με μια ανταγωνιστική ναυτιλία και να εισπράττει τα αντίστοιχα οφέλη από την οικονομική, πολιτική και στρατηγική διάσταση αυτής πρέπει να την προσεγγίζει με μακροπρόθεσμη και σταθερή πολιτική».

Επισημαίνει ακόμα πως το 2013 υπήρξε δημοσίευση οικονομικών μελετών που με αντικειμενική τεκμηρίωση αποδεικνύουν ότι η ναυτιλία έχει καθοριστική σημασία για την ελληνική οικονομία είτε ως σημαντικό ποσοστό, άνω του 7%, του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, είτε ως πυλώνας προσφοράς χιλιάδων θέσεων εργασίας, είτε ως σοβαρός επενδυτής σε άλλους τομείς της ευρύτερης οικονομίας.

Στο μεταξύ στην έκθεση της ΕΕΕ αναφέρεται ότι στο τέλος του Δεκεμβρίου 2013 οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 371 (άνω των 1.000 gt) συνολικής χωρητικότητας 32,6 εκατ. dwt. Από αυτά τα 149 είναι δεξαμενόπλοια, 169 φορτηγά πλοία, τα 48 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πέντε διαφόρων κατηγοριών.

Η ελληνική σημαία

Ωστόσο οι Ελληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να κατεβάζουν την ελληνική σημαία από τα πλοία τους, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Μάρτιο του 2014 η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σε πλοία 100 κόρων και άνω κατέγραψε μείωση κατά 2,1%. Δηλαδή άλλα 40 πλοία έφυγαν από το ελληνικό νηολόγιο, ενώ την ίδια ώρα αύξηση παρουσίασε η ολική χωρητικότητα κατά 2,2%.

ch.papastath@efsyn.gr
  • Blog Archive