Τρίτη, 24 Ιουνίου 2014

Νέα προσπάθεια για τη λύση του «γόρδιου δεσμού» των ηλεκτρονικών διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους έπειτα από κάμποσες αντίστοιχες απόπειρες στο παρελθόν που απεδείχθησαν άκαρπες επιχειρεί με ορίζοντα το προσεχές φθινόπωρο το υπουργείο Υποδομών.

Σύμφωνα με έγγραφο που δημοσιεύθηκε στη «Δι@ύγεια», ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης συνέστησε... επιτροπή «Επεξεργασίας Θεμάτων Λειτουργίας του Πλήρως Ηλεκτρονικού Συστήματος Διοδίων», αποτελούμενη από στελέχη των συναρμόδιων υπουργείων (Υποδομών, Οικονομικών, Ανάπτυξης, Δικαιοσύνης, Δημόσιας Τάξης) και από εκπρόσωπο Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.

Αντικείμενο της Επιτροπής είναι «η καταγραφή της διαδικασίας συλλογής στοιχείων, ο εντοπισμός προβλημάτων και η διαμόρφωση προτάσεων σε σχέση με τη λειτουργία συστήματος πλήρως ηλεκτρονικών διοδίων των αυτοκινητοδρόμων από τους Παραχωρησιούχους ή τις Εταιρίες Λειτουργίας των Αυτοκινητοδρόμων», όπως αναφέρεται.

Η επιτροπή «θα επεξεργαστεί και θα προτείνει διατάξεις για τη διαμόρφωση κατάλληλου νομοθετικού και φορολογικού πλαισίου», «θα υποδείξει τα απαιτούμενα εργαλεία για τη συγκέντρωση και επεξεργασία στοιχείων οχημάτων και ιδιοκτητών, διελεύσεων και χρεώσεων, προστίμων καθώς και κατανομή των χρεώσεων ανά παραχώρηση», σημειώνεται.

Μάλιστα, θα μπορεί «να υποβοηθηθεί από εκπροσώπους των Παραχωρησιούχων εταιριών ή των Εταιρειών Λειτουργίας των Αυτοκινητοδρόμων» αναφέρεται στην απόφαση.

Η διάρκεια του έργου της Επιτροπής ορίζεται σε τέσσερις μήνες. Σύμφωνα με την απόφαση, για την εκτέλεση του έργου «απαιτείται η συμπλήρωση του νομοθετικού και φορολογικού πλαισίου καθώς και η ύπαρξη αξιόπιστων βάσεων δεδομένων για τη λειτουργία του πλήρως ηλεκτρονικού συστήματος συλλογής διοδίων».

Ειδικότερα, επιδιώκεται:

- Η καταγραφή της διαδικασίας λειτουργίας του πλήρως ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων

- Η αξιολόγηση των στοιχείων των υπαρχουσών βάσεων δεδομένων των οχημάτων και ιδιοκτητών καθώς και η αξιολόγηση της αναγκαιότητας τυχόν εμπλουτισμού των βάσεων αυτών

- Ο εντοπισμός και η πρόταση λύσεων για τυχόν προβλήματα που εμφανίζονται κατά την αναγνώριση και καταγραφή των διελεύσεων των οχημάτων, των χρεώσεων προστίμων, των ηλεκτρονικών πληρωμών, της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ παραχωρησιούχων, των μεταγενεστέρων πληρωμών κτλ.

- Η ανάλυση θεμάτων σχετικά με την προμήθεια και διάθεση πομποδεκτών στους ιδιοκτήτες των οχημάτων.

- Η επεξεργασία τυχόν φορολογικών εμπλοκών από τη διανομή πομποδεκτών ή προπληρωμένων καρτών διοδίων, ή προκαταβολών.

- Η επίλυση τυχόν άλλων θεμάτων που θα προκύψουν από την ανάλυση της συνολικής διαδικασίας λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, π.χ. παραβάτες και υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ.

Η υπόθεση των διαλειτουργικών ηλεκτρονικών διοδίων «σέρνεται» από πλευράς υπουργείου Υποδομών εδώ και κάμποσα χρόνια. Στο μεταξύ, βέβαια, αρκετοί παραχωρησιούχοι εναρμόνισαν τα συστήματά τους ούτως ώστε να είναι διαλειτουργικά με τον ίδιο πομποδέκτη.

Επί υπουργίας του κ. Δημήτρη Ρέππα είχε συγκροτηθεί επιτροπή για την επίτευξη και διασφάλιση της Εθνικής Διαλειτουργικότητας των ηλεκτρονικών διοδίων και την εξέταση θεμάτων εμπορικής εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων ή μεγάλων τεχνικών έργων με διόδια.

Το βασικότερο αντικείμενό της ήταν η διασύνδεση των συστημάτων ηλεκτρονικής πληρωμής των φόρων χρέωσης διοδίων για την εξασφάλιση της δυνατότητας διέλευσης από όλες τις περιοχές διοδίων στο εθνικό διευρωπαϊκό δίκτυο με ένα μόνο συμβόλαιο έγκυρου παρόχου υπηρεσίας τηλεδοδίων και ο καθορισμός των βημάτων για την εξέλιξη του συστήματος και την ένταξη των στοιχείων διαλειτουργικότητος του στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Τηλεδιοδίων.

Αντίστοιχες κινήσεις επιχειρήθηκαν και επί του κ. Μάκη Βορίδη, χωρίς όμως να επιτευχθεί κάποιο αποτέλεσμα.

Το «τηλεδιόδιο» θεσπίστηκε το 2007 με προεδρικό διάταγμα και έχει στόχο να κινείται ο οδηγός σε στην Ελλάδα και στην ΕΕ «με μία συσκευή και ένα συμβόλαιο».
 
ΤΟ ΒΗΜΑ
  • Blog Archive