Στα ψιλά πέρασε (μπροστά στον επικοινωνιακό «ψεκασμό») μια μεγαλεπήβολη υπόσχεση που έδωσε τη Μεγάλη Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης κάνοντας «περιβόλι» τις καρδιές των εναπομεινάντων οδηγών της χώρας. Τα διόδια –ενδέχεται- να γίνουν κατά κάτι πιο φτηνά από το…
2016!Στη φωτο συναγωνιστές του Κινήματος Δεν Πληρώνω Φθιώτιδας στα διόδια του Μώλου |
Οσοι ετοιμάζονται, λοιπόν, για την πασχαλινή «έξοδο», θα πρέπει να γνωρίζουν καλά ότι δεν είναι η τελευταία φορά που θα κληθούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να οδηγήσουν σε δρόμους – «μαντάρα» για να φτάσουν στους προορισμούς τους.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης έκανε γνωστό ότι το –ενδεχομένως- δικαιότερο σύστημα χρέωσης των διοδίων ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση
την οποία το κάθε αυτοκίνητο διανύει, αναμένεται («διαπλοκής θέλοντος»)
να εφαρμοστεί μετά από 2 χρόνια! Ο υπουργός, επιβεβαιώνοντας ότι η
συγκυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ λαμβάνει ταχύτατα αποφάσεις μόνο
σε ότι αφορά την πλειονότητα των μεσαίων και χαμηλών οικονομικά
στρωμάτων της κοινωνίας, ανέφερε ότι θα… ολοκληρωθούν οι μελέτες καθώς
και ότι οι εργολάβοι έχουν κάνει ξεκάθαρο ότι δεν θα δεχθούν να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των διοδίων μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα!
Σημειώνεται
ότι από τα τέλη του 2013 μέχρι σήμερα (περίοδο μέσα στην οποία
επικυρώθηκαν οι συμβάσεις για την επανεκκίνηση των έργων στους 4
αυτοκινητοδρόμους) από τον κρατικό «κορβανά» έχουν μεταφερθεί στους
λογαριασμούς των μεγαλοεργολάβων περίπου 898 εκατ. ευρώ.
Περίπου ένα δισ. ευρώ στους μεγαλοεργολάβους για καθυστερήσεις του Δημοσίου!
Το σκανδαλώδες είναι ότι το ποσό αυτό καταβλήθηκε κυρίως για να καλυφθούν ποινές που επιβλήθηκαν σε βάρος του δημοσίου για καθυστερήσεις! Το «τρικ»
αυτό (με τις κρατικές αρχές να καθυστερούν σε θέματα που παραπέμπουν
στη γελοιότητα και τις εργολαβικές εταιρίες να γνωρίζουν εκ των προτέρων
ότι θα δικαιωθούν μέσω της δικαστικής «οδού» πολλά παραπάνω από τα
προβλεπόμενα στις συμβάσεις) γίνεται εδώ και δεκαετίες. Ωστόσο, αυτή η οικονομική «αιμορραγία» δεν ενοχλεί τη συγκυβέρνηση και τον κ. Στουρνάρα… Εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στις μεταρρυθμίσεις – «λαιμητόμο» του βιοτικού επιπέδου της πλειονότητας των πολιτών.
nez.gr