Σάββατο, 20 Σεπτεμβρίου 2014

Εκτεταμένη ανομία σε ιδιωτικά σχολεία καταγγέλλει η ΟΙΕΛΕ

Posted by ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ Σάββατο, Σεπτεμβρίου 20, 2014
«Συγκλονιστική καταγγελία γονέα για εκτεταμένη ανομία (ανέλεγκτο και παράνομο προσωπικό, παραχάραξη βαθμολογιών και ενδοσχολικών εξετάσεων) σε ιδιωτικά σχολεία», αναφέρει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, σε ανακοίνωσή της.

Ακολουθεί η συνέχεια της ανακοίνωσης της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε:...
Η διαπίστωση ότι κινδυνεύει ακόμη και η νομιμότητα των Πανελλαδικών Εξετάσεων θορύβησε γονείς, κυρίως μαθητών δημοσίων σχολείων που έχουν επικοινωνήσει με e-mails και τηλεφωνικά μαζί μας για να εκφράσουν την έντονη ανησυχία τους για τις συνθήκες ανισότητας που δημιουργούνται ανάμεσα στους μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων. Κάποιοι από αυτούς κατάθεσαν καταγγελίες για πιθανές παραβιάσεις της νομοθεσίας από ορισμένα ιδιωτικά σχολεία. Ζητούν, δε, με επιμονή από την Ομοσπονδία μας να συνεχίσει να προσπαθεί να αποκατασταθεί η νομιμότητα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και απαιτούν από την πολιτεία συστηματικούς και αυστηρούς ελέγχους στη λειτουργία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, ώστε να προστατευτούν οι μαθητές των οποίων οι γονείς δεν έχουν την δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Χαρακτηριστική των ηλεκτρονικών επιστολών που λαμβάνουμε τις τελευταίες ημέρες είναι η καταγγελία γονέα, ο οποίος πληροφορήθηκε ότι σε ιδιωτικό σχολείο παραχαράσσεται  το ωρολόγιο πρόγραμμα με την πλήρη κατάργηση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας (Β’ Λυκείου), ώστε οι μαθητές να διδάσκονται μόνο τα μαθήματα κατεύθυνσης. (Είναι αναγκαίο να διευκρινιστεί ότι μαθητές που διδάσκονται αποκλειστικά και μόνο μαθήματα κατεύθυνσης – σαν να βρίσκονται δηλαδή σε φροντιστήριο – αποκτούν πολύ μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των μαθητών των σχολείων που, ακολουθώντας το ωρολόγιο πρόγραμμα που προβλέπεται από το ΥΠΑΙΘ, διδάσκονται όλα τα μαθήματα). Στην επιστολή αυτή προς την ΟΙΕΛΕ ο γονιός, αφού εκφράζει την έντονη ανησυχία του για την νόθευση των σχολικών διαδικασιών στο ιδιωτικό σχολείο, αναρωτιέται εύλογα για ποιο λόγο η πολιτεία δεν προβαίνει σε συστηματικούς ελέγχους, ώστε να προστατευτεί το δημόσιο συμφέρον και η ισονομία ανάμεσα στους μαθητές.

Την ίδια αγωνία και τις ίδιες ακριβώς απορίες που εκφράζουν οι γονείς των μαθητών των δημόσιων σχολείων, έχει εκφράσει κατ’ επανάληψη και η Ομοσπονδία μας με πλήθος ερωτημάτων και καταγγελιών προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και τους εποπτικούς θεσμούς της πολιτείας. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση με αποτέλεσμα η κατάσταση να επιδεινώνεται δραματικά μέρα με τη μέρα. Η γνωμοδότηση 266/2014 του ΝΣΚ που η Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης είχε ζητήσει από το ΝΣΚ προκειμένου να αποσαφηνιστούν κρίσιμα ζητήματα στη λειτουργία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, αν και έχει παρέλθει 1,5 μήνας από την έκδοσή της, δεν έχουμε νεότερα από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Η ΟΙΕΛΕ, διαπιστώνοντας ότι η ιδιωτική εκπαίδευση δεν μπορεί πλέον να λειτουργεί ως χώρος παροχής συνταγματικά κατοχυρωμένη δημόσιου και κοινωνικού αγαθού, προχωρεί σε έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. της την Τρίτη, 23/9, όπου θα ληφθούν καθοριστικές αποφάσεις για τις επόμενες νομικές και πολιτικές κινήσεις της Ομοσπονδίας σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο το επόμενο διάστημα.

Όπως έχουμε δηλώσει κατ’ επανάληψη η Ομοσπονδία μας δεν πρόκειται να επιτρέψει  τη λειτουργία ιδιωτικών σχολείων με παράνομο προσωπικό που νοθεύουν το ευαίσθητο κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης.

Μήπως ήρθε επιτέλους η ώρα να χωριστούν τα νόμιμα από τα παράνομα ιδιωτικά σχολεία;

Μήπως ήρθε η ώρα να μάθει η ελληνική κοινωνία ποια ιδιωτικά σχολεία δικαιούνται να παρέχουν ισότιμους τίτλους με αυτά των δημοσίων και ποια όχι;


Αποσπάσματα από τις συγκλονιστικές επιστολές του γονέα στην ΟΙΕΛΕ.


Είμαι γονιός μαθητή της Β λυκείου που πηγαίνει σε δημόσιο σχολείο. Φέτος με το σύστημα του νέου λυκείου, μαθητές που είχαν τη δυνατότητα  πήγαν σε ιδιωτικά. Από γονιό που έγραψε το παιδί του σε ιδιωτικό έμαθα ότι οι μαθητές της Β λυκείου που θα φοιτήσουν σε αυτό θα είναι διαρκώς χωρισμένοι σε τμήματα με βάση την κατεύθυνση που επέλεξαν και δεν θα διδαχτούν καθόλου τα μαθήματα  γενικής παιδείας. Για παράδειγμα οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης δεν θα ασχοληθούν με τα αρχαία ή τα θρησκευτικά και στις ώρες τους θα κάνουν πχ μαθηματικά. Γεννώνται επομένως τα εξής ερωτηματικά: Θα εφαρμόζεται άλλο πρόγραμμα από αυτό που δηλώνεται; Τα παιδία αυτά πως θα εξεταστούν στα μαθήματα που δεν θα ασχοληθούν; Μήπως θα τους δίνουν  από πριν τα θέματα και θα τα "βοηθούν" με αυτά της τράπεζας θεμάτων;

Οι καθηγητές που υποτίθεται ότι θα τα διδάσκουν τι θα δηλώνουν, πως θα βαθμολογούν και πως θα αμείβονται; Για το ίδιο σχολείο άκουσα ότι πέρυσι οι μαθητές της α λυκείου ήταν πολύ χαλαροί και άνετοι στη διάρκεια των εξετάσεων με την τράπεζα θεμάτων. Παρακαλώ πολύ να γίνει παρέμβαση από μέρους σας προς τους αρμοδίους αποδεκτές προκειμένου να διασφαλιστεί η εποπτεία των σχολείων αυτών και να μη λειτουργούν αθέμιτα σε  βάρος των ανταγωνιστών τους οι όποιοι πιθανώς να αναγκαστούν να εφαρμόσουν παρόμοιες πρακτικές και κυρίως των παιδιών
που παλεύουν στο δημόσιο σχολείο και δεν μπορούν να αγοράσουν βαθμούς.
 

Μετά από απάντηση της Ομοσπονδίας ο γονέας επανήλθε με την ακόλουθη επιστολή


Ευχαριστώ για την απάντηση στο μήνυμά μου και συγχαρητήρια για την προσπάθεια και τις παρεμβάσεις σας. Όπως καταλαβαίνετε δεν μπορώ να αναφέρω το όνομα του σχολείου. Θα αναφέρω μόνο ότι η ομοσπονδία σας ασχολήθηκε πολύ πρόσφατα με συγκεκριμένες πρακτικές του σχολείου αυτού. Θα ήθελα επίσης να προσθέσω ότι, αντί ο κάθε πολίτης να βρίσκεται στη δύσκολη θέση να κάνει καταγγελίες, θα έπρεπε η πολιτεία  με τους μηχανισμούς της να φροντίσει για την εφαρμογή των νόμων προκειμένου να εξασφαλιστεί η νομιμότητα και η αξιοκρατία όπως έχει υποχρέωση για τους πολίτες της. Διότι ακόμη και να καταγγελθεί το συγκριμένο σχολείο, το διπλανό του μπορεί να συνεχίζει ανενόχλητο παρόμοια συμπεριφορά.

Στα πλαίσια αυτά είναι ουσιώδες να θεσπιστούν τακτικές και συστηματικές επιθεωρήσεις ενώ για τις εξετάσεις, από τη στιγμή που το αποτέλεσμά τους είναι άμεσα συνυφασμένο με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιβάλλεται να διασφαλιστεί το αδιάβλητο με μέτρα εποπτείας των εξετάσεων και διασφάλισης της αντικειμενικής βαθμολόγησης. Θα μπορούσαν για παράδειγμα να διεξάγονται οι εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του λυκείου με κάποιες από τις δικλείδες των πανελληνίων. Στην κατεύθυνση αυτή είναι μείζονος σημασίας η δράση των συλλόγων σας για την οποία θα ήθελα να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου και να σας παρακαλέσω να συνεχίσετε προκειμένου να προστατεύσετε τα παιδιά μας και τους συναδέλφους σας που αναγκάζονται να εξασκήσουν το λειτούργημά τους σε ένα τέτοιο νοσηρό πλαίσιο. Ευχαριστώ..

Η καταγγελία εστάλη στον Υπουργό Παιδείας και στην ΟΛΜΕ.
 
 
  • Blog Archive